مصرف پسته در کودکان

پسته انرژی بالایی دارد و دارای پروتئین، چربی، فیبر،  ویتامین A، ویتامین C و ویتامین های گروه B ( فولات، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، نیاسین) می باشد. املاح سدیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز، سلنیم به وفور در پسته مرغوب یافت می شود. اسیدهای چرب ضروری بدن و امگا ۳ و امگا ۶ پسته از بهترین روغن های مقوی و مغذی است. این ترکیبات برای رشد و نمو کودکان بسیار مهم و مفید است. بنابراین خواص پسته برای کودکان در حال رشد بسیار زیاد است.

مصرف پسته برای کودکان و رشد مغزی آن ها

در هر ۱۰۰ گرم پسته مقدار بالای ۴۷۵ میلی گرم فسفر وجود دارد که برای بهره هوشی و رشد مغزی کودکان حیاتی است. علاوه بر این در ۱۰۰ گرم آن حدود ۶۰۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد که برای کودکان ضروری است. انرژی و هوش این کودکان به این دو ماده بستگی دارد و کودکانی که هوش و انرژی کمی دارند نمی توانند در مدرسه موفق باشند.

مصرف پسته در کودکان

خواص مصرف پسته برای کودکان کم اشتها

در هر ۱۰۰ گرم انواع پسته نزدیک به ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد. پروتئین نقش مهمی در رشد و نمو استخوان دارد.پروتئین این مغز از نوع گیاهی و حاوی اسید آمینه های ضروری برای رشد کودکان است. کودکان در سن کم عادت غذایی خاصی دارند و ممکن است از خوردن گوشت امتناع کنند از این رو این مغز به دلیل پروتئین بالایی که دارد می تواند جایگزین خوبی برای این کودکان باشد.

تأثیر پسته در رشد استخوان و دندان

علاوه بر این، این مغز غنی از کلسیم است. کلسیم برای رشد استخوان ها بسیار مهم است. تامین کلسیم روزانه مورد نیاز کودکان سبب استحکام دندان ها می شود. دندان های سالم و قوی در بزرگسالی یک نعمت است. از دست دادن زود هنگام دندان در کودکی منجر به مشکلات فک و کج شدن دیگر دندان ها شده و نیاز به ارتودنسی در سال های بعدی ضروری خواهد بود.

تغذیه مناسب کلید رشد ذهنی و جسمی کودکان است. تغذیه در حقیقت یک عادت است که والدین در شکل گیری این عادت نقش مهمی دارند چراکه می توانند به جای استفاده از تنقلات مضر و شور کودکان را عادت به استفاده از مواد مغذی و مقوی دهند. در این مورد از خواص پسته برای کودکان بهره مند شوید و آن ها را به مصرف مداوم آن عادت دهند. در کل مصرف روزانه یک مشت آجیل خام نیازهای تغذیه ای کودک را بر طرف می کند.