انواع انجیر خشک

معرفی انواع انجیر خشک

 

انجیر خشک یکی از میوه خشک هایی است که خشک آن نسبت به تازه ی آن محبوبیت و فراوانی بیشتری دارد. از آنجایی که این میوه در یک مدت زمان محدود قابل دسترس است و از طرفی در اقلیم های خاصی (از جمله ایران) رشد می کند.

انجیر به جزء طعم خاص و دلنشینش خواص فراوانی دارد. به همین دلیل یک میان وعده ی سالم و البته رژیمی محسوب می شود. زیرا نسبت به میوه خشک های دیگر دارای فیبر بیشتر بوده و از این رو احساس سیری را در فرد به وجود می آورد. از طرفی به علت وجود املاح معدنی مثل آهن، پتاسیم، کلسیم، گوگرد، فسفر و بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های دیگر برای درمان و پیشگیری از بیماری های خطرناک بسیار مفید می باشد. در ادامه با انواع این میوه ی خشک بیشتر آشنا خواهید شد.

 

انجیر خشک آفتابی

انجیر خشک آفتابی همان طور که از اسمش مشخص است به وسیله ی تابش شدید آفتاب خشک می شود. که به دوصورت انجام می شود: یا انجیر ها بر روی جایگاهی به نام اشپنگ قرار می دهند و یا انجیر ها را به صورت تسبیح وار نخ می کنند و در معرض نور آفتاب می گذارند تا خشک شود.

البته در کارخانه ها خشک کردن به صورت دیگری انجام می شود. در کارخانه بعد از اینکه انجیر را به موادی آغشته کردند تا خشک کردن زودتر انجام شود، آنها را در مقابل جریان هوای گرم قرار می دهند.

این نوع انجیر نسبت به انواع دیگر آن مرغوبیت کمتری داشته و کم هزینه تر می باشد.

انواع انجیر خشک

انجیر خشک پرک (و فوق پرک)

انجیر خشک پرک ثمره نوع خاصی از درخت انجیر خاص می‌باشد.این نوع انجیر نسبت به بقیه درشت تر و به اصطلاح خندان است. از آنجایی که میزان تولید آن کم است قیمت بیشتری دارد. درواقع مقدار این محصول از ۱۰درصد وزن کل محصولات یک باغ بیشتر نیست.البته مزه ی آن نیز نسبت به نوع معمولی آن متفاوت است.

انجیر فوق پرک نیز نسبت به پرک، خندان تر است ولی همان نوع انجیر می باشد.

 

انجیر خشک کرمانشاهی

انجیر کرمانشاهی نوعی از انجیر است که قبل از خشک کردن آن را با آب و شکر می جوشند و بعد آن را در معرض جریان هوای گرم قرار داده و خشک می کنند.

 

برای خرید انوع انجیر می توانید سری به فروشگاه برداران حسینی بزنید.