بادام زمینی یکی از دانه های غنی و مغذی ای ست که خواص زیادی دارد از این رو بهتر است به هر نحوی آن را در رژیم غذایی خود جای دهیم. یکی از خوراکی های محبوب صبحانه خصوصا در آمریکا کره ی بادام زمینی است. خبر خوب این است که این صبحانه ی لذیذ و مقوی را به راحتی می توانید در خانه درست کنید.  از این رو در این مقاله طرز تهیه ی کره ی بادام زمینی خانگی با جزییات شرح خواهیم داد.

 

برای تهیه کره ی بادام زمینی خانگی به مواد زیر نیاز دارد:

نمک                        یک چهارم قاشق چای خوری

عسل                      یک یا دو قاشق چای خوری

روغن مایع                 سه قاشق

بادام زمینی خام        سه لیوان

 

روش ساخت کره بادام زمینی:

  1. بادام زمینی ها را پوست بکنید و به اصطلاح بو دهید. این کار را می توانید یا در فر انجام دهید و یا داخل ماهیتابه. در هر دو روش دقت کنید که بادام زمینی ها هر چند وقت یکبار زیر و رو کنید بعد از اینکه بادام زمینی ها کمی ترد و طلایی شدند آنها را از روی حرارت بردارید.
  2. بادام ها را داخل میکسر بریزید وبعد از اینکه شکل اولیه خود را کاملا از دست دادند به آن عسل و نمک اضافه کنید.
  3. بعد اینکه مخلوط به اندازه کافی خرد و شد، روغن مایع را به بادام های بو داده اضافه کنید. سپس میکسر را روشن کنید تا بادام ها بافتی نرم و خمیری پیدا کنند ( در مدتی که بادام ها را با میکسر میزنید چند بار دستگاه را خاموش کنید و با قاشق مواد را هم بزنید و مجدد میکس کنید ).
  4. کره بادام زمینی را پس از آماده شدن داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

نکته ها : 

  • در صورت تمایل می توانید روغن بیشتری اضافه کنید و یا اگر بعد میکس شدن بادام زمینی ها به قدر کافی چرب بود می توانید به آن روغن اضافه نکنید.
  • همچنین می توانید به کره بادام زمینی مقداری کنجد یا روغن کنجد اضافه نمایید ، کره بادام زمینی را می توانید به همراه نان میل کنید یا در شیرینی ها از آن استفاده نمایید.