تنظیم رژیم غذایی درست یکی از اساسی ترین کارها برای حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن است. ما با استفاده از رژیم غذایی از ورود مواد اضافی مضر مثل چربی جلوگیری کرده و کالری ورودی مورد نیاز بدن را کنترل می کنیم زیرا در غیر این صورت احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل چربی خون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و همچنین چاقی افزایش می یاببد. در این مقاله قصد داریم که ارزش غذایی بادام درختی که  یکی از مغزهای پرطرفدار و محبوب در بین آجیل های مخلوط است و همه ی ما با آن آشنا هستیم را بررسی کرده و به این سوال پاسخ دهیم که آیا بادام درختی چاق کننده است؟ در مورد کالری بادام درختی لازم به ذکر است در هر ۱۰۰ گرم حدود ۵۷۶ کالری وجود دارد.

برای این منظور بهتر است میزان کالری و چربی ورودی هر یک از اقلامی که مصرف می کنیم را بررسی کرده تا از انباشت چربی در بدن خصوصا در ناحیه دور شکم جلوگیری کنیم چرا که در غیر این صورت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع دو و همچنین بروز انواع مختلف سرطان افزایش می یابد. خبر خوب این است که با غذاهایی که می خوریم می توانیم سلامت خود را تضمین کنیم و غذاهایی را مصرف کنیم که متابولیسم چربی اضافه را متوقف کرده و از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری کند.

تاریخچه ی بادام درختی

انواع بادام درختی بومی ایران و آسیای مرکزی است. درخت بادام از طریق جاده ی ابریشم به کشور هایی مثل اسپانیا، یونان و مغرب راه یافت و از آنجار وارد آمریکا شد. در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده های بادام دنیا کالیفرنیای آمریکا که هشتاد درصد بادام دنیا در این کشور پرورش داده می شود.

تاریخچه بادام درختی

اعتقادات و خرافات زیادی درباره ی بادام وجود دارد. به عنوان مثال رومیان بر روی نو عروسان به عنوان نمادی برای خوش شانسی در باروری بادام می ریختند و یا در آمریکای شمالی به مهمانان عروسی ها بادام شیرین هدیه می داند و آن را نمادی از تولد کودک، خوشبختی، عشق، سلامت و آینده ی خوب می دانند. در سوئد نیز رسم است که در شب کریسمس پودینگ برنج دارچینی با بادام درختی سرو شود و اعتقاد دارند که با خوردن آن سال خوبی را خواهند داشت.

در طول تاریخ بادامم اهمیت مذهبی، اجتماعی و اخلاقی زیادی داشته است زیرا بارها در انجیل ذکر شده که بر روی عصای هارون گیاه بادام شکوفا شد و این نشان دهنده اهمیت این دانه است.

ارزش غذایی بادام درختی

هر ۱۰۰ گرم بادام درختی شامل موارد زیر است:

  • کالری بادام درختی : ۵۷۶
  • چربی : ۴۹ گرم
  • پروتئین : ۲۱ گرم
  • کربوهیدرات : ۲۲ گرم
  • فیبر : ۱۲ گرم
  • قند : ۳٫۹ گرم

آیا بادام درختی چاق کننده است؟

همان طور که ملاحظه می کنید هر صد گرم بادام دارای درصد قابل توجهی چربی است اما خبر خوب این است که بیشتر چربی های تشکیل دهنده ی بادام درختی امگا۳ و چربی های غیر اشباع هستند که مزایای زیادی را به همراه دارند. یکی از این مزیت ها کاهش وزن است. به غیر از این، بادام درختی یکی از مغز هایی ست که پروتئین و فیبر قابل توجهی دارد و این دو ماده کمک شایانی به کاهش وزن خواهد کرد.

فیبر موجود در بادام نه تنها سبب افزایش حرکات روده ای بدن می شود و سموم و مواد مضر بدن را دفن می کند بلکه تاثیر بسزایی در کاهش گرسنگی دارد. دقیقا فیبر زیاد است که موجب شده که بادام درختی با وجود کالری زیادی که دارد وزن را کاهش دهد.

خواص چاق کنندگی بادام درختی

بررسی های جدید نشان می دهد که افرادی که به صورت مرتب در طول شش ماه بادام درختی مصرف کرده اند شاهد کاهش وزن و خصوصا کاهش چربی شکمی بوده اند. در حقیقت ساز و کار بادام درختی در کاهش وزن بدین صورت است که با افزایش متابولیسم بدن، چربی های اضافی بدن را سوزانده و عمل چربی سوزی را انجام می دهد و از این رو پیشنهاد شده که بادام درختی در وعده ی صبحانه مصرف شود تا تأثیر آن بیشتر شود. به طور کلی مصرف بادام درختی قبل از وعده های غذایی علاوه بر چربی سوزی، حس سیری در فرد ایجاد کرده و باعث می شود افرادی که اضافه وزن دارند نسبت به روزهای دیگر مقدار کمتری را در هر وعده میل کنند.
مقدار پیشنهادی برای مصرف در هر وعده ۳۰ عدد در روز است و بدین صورت که قبل از هر وعده اصلی یعنی صبحانه، ناهار و شام ده عدد بادام صرف شود تا خاصیت آن در کاهش وزن نِمود بیشتری داشته باشد.

سایر خواص بادام زمینی:

بادام درختی به دلیل مجموع ویتامین ها و مواد معدنی ای که دارا می باشد. به عنوان مثال این مغز دارای مقادیر بالایی از ویتامین E  بوده و این ویتامین تاثیر شگرفی در سلامت پوست و مو دارد.
از طرفی به دلیل داشتن کلسیم برای استخوان سازی بسیار مفید بوده و به همین دلیل بهترین غذا برای نوزادان و بهترین میان وعده برای کودکان است. علاوه بر این از پوسیدگی و خرابی دندان ها در بزرگ سالی جلوگیری می کند.
اسید فولیک یکی دیگر از املاح معدنی موجود در بادام می باشد که مصرف آن برای زنان باردار لازم و ضروری است. اسید فولیک در زنان باردار به رشد جنین کمک کرده و سبب جلوگیری از نقایص مادرزادی در جنین می شود چرا که این ماده باعث می شود که سلول های سالم در بدن جنین رشد کند.

آنتی اکسیدان هم یکی دیگر از موادی هست که در سلامت بدن نقش بسیار مهم و حیاتی ای دارد. این ماده در واقع رادیکال های آزاد در بدن را کاهش داده و موجب افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن شده و نه تنها از ابتلا به بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند که بدن را ابتلا به بیماری های مزمنی مثل انواع سرطان و خصوصا سرطان ریه حفظ می کند.

خرید آجیل حسینی

یکی از مشکلات و چالش های اصلی زمان حال که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری است. افراد برای آنکه بتوانند وزن خود را کنترل کنند باید اطلاعاتی کافی از میزان کالری خوراکی های مصرفی خود داشته باشند. در این میان مصرف برخی خوراکی هایی که به عنوان میان وعده مصرف می­شوند تاثیر زیادی بر کاهش یا افزایش وزن دارد. بادام درختی در لیست محبوب­ترین میان وعده ها در بین مردم قرار دارد؛ اما آیا بادام درختی چاق کننده است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در زمان مصرف بادام درختی از خود می‌پرسند.

بادام درختی و خواص آن

به طور کلی باید بدانید خواص بادام درختی بسیار زیاد است به همین دلیل باید حتما این ویژگی ها را در مورد این نوع بادام به خوبی بدانید تا بتوانید با استفاده از آن سلامت بدن خودتان را افزایش دهید. مصرف روزانه چند عدد بادام درختی سبب دریافت مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین می­شود. طبیبان سنتی طبع بادام درختی را گرم و تر می­دانند و از آنجایی که در طب سنتی، اضافه وزن از سردی بدن نشأت می‌گیرد می­توان گفت که مصرف بادام درختی سبب کاهش وزن می­شود.

آیا بادام درختی چاق کننده است؟

با توجه به مطالب فوق، دانستیم که هر ۱۰۰ گرم بادام درختی دارای ۵۷۶ کیلو کالری انرژی می‌باشد. شاید در نگاه اول، این موضوع برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند جالب به نظر نرسد؛ اما خوب است بدانید که بادام درختی معجزه می­کند چرا که این نوع بادام منبعی سرشار از منیزیم است. عنصر منیزیم، قند خون را تنظیم می‌کند که این امر باعث کاهش میل به غذا در افراد می‌شود. زمانی که بدن به مقدار کافی منیزیم دریافت کند، اکسیژن و مواد مغذی سریع­تر توسط خون منتقل شده و این عمل در نهایت سبب جلوگیری از افزایش ضربان قلب می­شود. این نکته را در نظر داشته باشید که علی‌رغم کالری بسیار زیاد بادام درختی، این دانه مغذی سبب کاهش جذب کالری در بدن می­شود. تمامی این موارد در کنار یکدیگر بادام درختی را به یک میان وعده بسیار عالی برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند تبدیل کرده است. دقت داشته باشید که بادام درختی با تمام خواص خود برای لاغری، اگر بیش از حد نیاز بدن مصرف شود علاوه بر اینکه سبب چاقی می­شود مضرات دیگری نیز برای بدن شما خواهد داشت. اگر شرایط مصرف روزانه بادام درختی را ندارید با مصرف یک یا دوبار در هفته هم می­توانید از خواص شگفت انگیز آن بهره­مند شوید.

با توجه به تمام خواص ذکر شده برای بادام درختی و پاسخ به سوال «آیا بادام درختی چاق کننده است؟» پیشنهاد می‌کنیم که این مغزدانه عالی را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بر سلامت بدن خود بیافزایید. وب سایت برادران حسینی با دارا بودن لیستی دسته‌بندی شده از تمامی تنقلات، آجیل و خشکبار می­تواند اطلاعاتی مفید و ارزشمند را در اختیار شما بازدیدکنندگان عزیز قرار دهد؛ همچنین برای دریافت اخبار و رویداد­های مهم می­توانید ما را در شبکه های اجتماعی همراهی کنید. هدف ما بالاتر رفتن سطح آگاهی شما عزیزان نسبت به خشکبار و تنقلات مفید و همچنین خواص آن هاست.