کمی درباره شب یلدا

یلدا همون سنت دیرینه و قدیمی است که تمامی ما انسان ها در طی یک سال منتظر فرا رسیدن آن هستیم و با رویی گشاده به استقبال اش می رویم. جشنی سراسر از شادی و هیجان که از دیرباز تا به حال ادامه داشته است و باعث خرسندی ما و تک تک افراد خانواده و فامیل، از کوچک گرفته تا بزرگ می شود. در این مقاله در مورد یک نوع طرز تهیه کیک شب یلدا خاص به سبک آجیلی صحبت کرده ایم.

شب یلدا شبی است به یاد ماندنی که با تزئین یک میز پر از تنقلات و خوراکی های خوشمزه و جذاب شروع می شود و در پایان شب با نوش جان کردن تک تک آن ها به پایان می رسد. خوراکی هایی که برای هریک از آن ها ساعت ها زمان صرف شده است تا به زیبایی آرایش شوند و در نهایت شب فوق العاده و دلنشینی را برای تمامی افراد حاضر در جمع رقم بزنند.

شب یلدا همان شب بی نظیری است که با یک دقیقه طولانی تر شدن بهانه ای به ما می دهد، برای دور هم جمع شدن و شادی و خنده هایی از ته دل که لذت آن شب را چند برابر می کند.

زمانی که یلدا را به خاطر می آوریم، در ذهن هایمان یک طرف مملوع از مغزهای متفاوت و پر انرژی شکل می گیرد که بهتر است این گونه آن را بازگو کنیم; یلدا در واقع با مغزهای متنوع و خوشمزه گره خورده است.

کیک شب یلدا آجیل:

برای رقم زدن یک شب یلدا متباین و به یاد ماندنی برای اعضای خانواده و دیگر مهمانان، می توانیم از آجیل یک شیرینی و یا کیک لذیذ و خاص تهیه کنیم که هم برای همگان تازه و دلپذیر باشد و هم نظر افراد حاضر در جمع را بیشتر به خود جلب کرده تا آن طعم استثنایی در ذهن افراد حاضر در جمع نقش ببندد. از خوبی های وجود یک کیک آجیلی و خوشمزه به دلیل تنوع مغزها، این است که تمامی سلیقه ها را تحت پوشش قرار می دهد و همچنین در کنار طعم مطلوب، به دلیل فواید زیادی که دارد نگرانی ما را از بابت بیماری ها از بین می برد.

 

طرز تهیه کیک شب یلدا آجیلی:

طرز تهیه کیک شب یلدا آجیلی

یک کیک آجیلی خوشمزه دستور پخت راحت و آسانی دارد که می توانیم در کمال راحتی برای پذیرایی از مهمانان در شب یلدا، آن را آماده سازی کرده و سرو نماییم.

مواد لازم برای تهیه کیک آجیلی:

کره: ۱۲۵ گرم
پودر شکر: ۲۷۵ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
آرد: ۲۵۰ گرم
شیر: ۱۲۵ گرم
پسته ریز شده: ۲۰ گرم
بادام ریز شده: ۲۰ گرم
گردو ریز شده: ۳۰ گرم
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
وانیل یا هل: ۱/۲ قاشق چایخوری
پسته، بادام و گردو خلالی شده: از هر کدام ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک آجیلی:

  • ابتدا پودر شکر(پودرقند) را با کره مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. بعد از ترکیب شدن مواد، آن را حدود ۳ الی ۴ دقیقه با دور تند هم زن، هم بزنید تا به رنگ روشنی برسید.
  • بعد از مخلوط کردن مواد، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید (هر تخم مرغ را حدود ۳۰ ثانیه با همزن بزنید سپس تخم مرغ بعدی را بریزید) و خوب مخلوط کنید تا مواد تقریبا دو برابر شود و هل را اضافه کنید.
  • یک قاشق از آرد را روی مغزهای مورد نظر بریزید و آن ها را کنار بگذارید.
  • نصف آرد و نصف شیر را به مواد کیک اضافه کنید و با همزن به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست شوند.
  • سپس مخلوط آجیل و آرد را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.
  • قالب مورد نظر را به خوبی چرب کنید و مایع کیک آجیلی را داخل قالب بریزید و قالب را در درمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد درون فر که از قبل روشن کرده اید تا گرم شود، قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بگذرد، تا کیک مورد نظرتان آماده شود.
  • با برش زدن کیک آجیل و سرو آن برای مهمانان یک شب به یاد ماندنی را خلق کنید.

پیشنهاد ویژه

تجربه نوش جان کردن یک برش از کیک آجیلی لذیذ و خوشمزه را در شب زیبای یلدا، در کنار نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه از دست ندید.